T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / SİNCAN - ERTUĞRUL GAZİ İMAM HATİP ORTAOKULU

HEDEF LGS 2023

Haz

04/06/2023 tarihinde uygulanan Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınavın Soru Kitapçıkları (Sayısal ve Sözel) ve cevap anahtarları

Haz

LGS HEDEF 2023 KAPSAMINDA 8. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE REHBER ÖĞRETMENİMİZ ÖMER GÖRKEM TARAFINDAN LGS SİNAVİNDA BAŞARILARINI ARTİRMAK İCİN MOTİVASYON ODAKLANMA DİKKATİ TOPLAMA İLE İLGİLİ OLARAK DİKKAT VE ODAKLANMA KONULU SEMİNER VERİLMİŞTİR.

May

Okulumuzda öğrencilerimizin başarısını arttırmak adına birçok çalışma yapılmaktadır. Okulumuz rehber öğretmenlerinden Sibel YILMAZ’ın gerçekleştirdiği Mentörlük ve Öğrenci Koçluğu Eğitimi ile bu çalışmalara bir yenisini daha eklemiş bulunmaktayız.

Öğrenci Koçluğu Bireyin “Neler yapabilirim” sorusuna birlikte cevap ararken, kişinin yapmaktan hoşlandığı (farkında olduğu veya olmadığı) durumları keşfetme; bir nevi, kişinin tam potansiyelini ortaya çıkarma çalışmasıdır. En çok istediği ile hedeflediği şeyin, gerçekten kendisi için en iyi şey mi olduğunu sorgularken, nerede durduğuna bakmasına; ulaşmak istediği “başarı-kapasite-amaç” dengesini kurmasına destek olur. Hedeflerini netleştirirken, öğrencinin kendini tanıyarak, öğrencinin kendisine uygun ve heyecan veren hedefler belirlemesini sağlar. Aile-birey-okul üçgeninde, ilişkilerin düzenlenmesine; bireyin gündemi ile ilgilenirken, motivasyonunu, kendisine olan özgüveni ve özsaygısını korumasına ve geliştirmesine destek verir. Tüm bunları elde ederken akademik, sosyal ve kişisel başarısı ile bütünleşmesine yardımcı olur.

Son zamanlarda sıkça karşılaştığımız öğrenci koçu ve eğitim koçu kavramları velilerin (anne - baba) kafasını karıştırabiliyor. Kimilerine göre öğrenci koçu (eğitim koçu) çocuğun tüm derslerine yardımcı olan, günde kaç soru çözeceğini, kaç saat çalışacağını, neyi yapması gerektiğini söyleyen bir öğretmen. Kısacası ‘şunu şöyle, bunu böyle yap’ diyen biri. Dolayısıyla velilerin bir öğrenci koçundan (eğitim koçundan) beklentileri de bu yönde olabilmektedir.

Fakat öğrencilerin en çok sıkıldığı şeylerden biri, başkalarının onlara neyi nasıl yapacağını sürekli söylemeleri. Okuldaki ve dershanedeki öğretmenleri, anne, baba, teyze vb. herkes neyi nasıl yapacağını hatırlatır. Öğrencinin etrafında şunu yap bunu sakın yapma diyen bir dolu insan vardır ve bundan çok sıkılmıştır.

Öğrenci koçu; öğrenciye neleri nasıl yapacağını söylemekten çok, öğrencinin durumunu tespit edip hedeflerini ve hayat amaçlarını belirler. Bu hedeflere ulaşması için koç, öğrenci ile birlikte seçenekler üretir. Bu hedefler ve seçenekler öğrenci için en uygun ve gerçekçi olmalıdır.

Öğrenci koçu, öğrencisini bir bütün olarak alır. Öğrencinin okul hayatı, sosyal yaşamı ve aile ilişkilerinin birbirini etkilediği şüphesizdir. Bunları ayırmak ve öğrencinin sadece akademik hayatına odaklanmak, öğrencinin başarısını okuldaki notları ve sınavlardaki başarısıyla değerlendirmek oldukça yanlıştır.

Akademik başarıyı arttırıcı etkenlerden birisi olarak gördüğümüz bu sunumu gerçekleştiren rehberlik öğretmenimiz Sibel YILMAZ’a teşekkür ederiz.

Nis

LGS HEDEF 2023  kariyer buluşmaları kapsamında meslegimde bir gün programı çerçevesinde okulumuza davet ettiğimiz bir müteahhit konuğumuz müteahhitlik, inşaat mühendisligi ,  bir binanın yapımı ve inşaat işlerinin hangi sektörleri kapsadığı ne tür ustaların çalıştığı ve taşeronluk ile ilgili bilgiler vererek ogrencilerimizinde sorularıni cevaplandirmis, su sıralar deprem dolayısıyla bir hayli konuşulan bu meslekler üzerine sohbet havasında güzel bir söyleşi gerçekleştirdik.Ogrencilerimiz son derece memnun kalmışlar ayrıca yine okulumuzda bu programlar çerçevesinde 3 Mayıs Çarşamba günüde bir avukatin gelerek bu meslekle ilgili bilgiler vererek öğrencilerin sorularını cevaplayarak bir sohbet buluşması gerçekleştirilecegi kendilerine anlatılarak sohbet sonlandirilmistir.

Ayrıca LGS HEDEF 2023 kariyer buluşmaları kapsamında meslegimde bir gün programı çerçevesinde okulumuza davet ettiğimiz bir avukat , bu mesleğin özellikleri çalışma şartları kazanç durumu ayrica  hukuk fakültesine nasıl girilir nasıl dersler alırlar ne gibi bir staj çalışmaları vardir v.s.bilgileri öğrencilerimize aktarmış öğrencilerden gelen  soruları yanıtlayarak sohbet havasında başarılı bir toplantı gerçekleştirilmiştir.Emegi geçen herkese teşekkürler.

Nis

Ankara ili Çankaya ilçesinde Çukurambar da Beştepe Şehitleri İHO da 4 Nisan 2023 tarihinde gerçekleştirilen okul koordinatörleri toplantısına okul koordinatörümüz ve rehberlik öğretmenimiz Ömer Görkem katılmıştır.Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Selman Ekici başkanlığında toplantiya katılan Ankara genelinde 26 okul koordinatörleri birbirleriyle LGS HEDEF 2023 projesi kapsamında tecrübe paylaşımı yapmışlar birbirlerine yapmış oldukları çalışmaları anlatarak faydalı bir toplantı gerçekleştirmislerdir.Toplantiya katılan herkes memnun kalmış Ankara'da bulunan projeye dahil 26 okul kendi aralarında il şube müdürü başkanlığında bir watsap grubu kurulmasını kararlastirip bu okullara özgü kendi aralarında deneme sınavları yapmaları kararını almışlardır.Toplanti daha çok paylaşım yapmak başarıları daha da çok artırmak dileğiyle sonlandirilmistir.Emegi geçen herkese Ertuğrul Gazi İHO olarak teşekkür ederiz.

Mrt

7. Sınıf öğrencilerimize LGS HEDEF 2023 ve din öğretimi genel müdürlüğü internet portalı tanıtımi bizzat koordinatörümüz rehberlik öğretmenimiz Ömer Görkem tarafından yapılmış ayrıca bu portaldan öğrencilerimizin nasıl faydalanabileceği kendilerine aktarılmıştır. Bunların yanısıra öğrencilerimize mesleki rehberlik kapsamında mesleki hedef belirleme ve meslek seçiminde dikkat edilecek hususlar konulu seminer rehberlik öğretmenimiz Ömer Görkem tarafından verilmiştir. Ayrıca okulumuzda LGS'ye dönük dyk kurs tanıtımlari ve yaz kampları hakkında da öğrencilerimiz bilgilendirilmiştir. 

Mrt

7. Sınıf velilerimize hedef LGS 2023 liselere hazırlık programı tanıtımı koordinatörümuz Ömer Görkem tarafından yapılmıştir.

Mrt

Okulumuz Ertuğrul Gazi İHO olarak planladığımiz üzere 23-27 ocak tarihleri arasında okulumuzda öğrencilerimize kamp programı düzenledik.Programda öğrencilerimize deneme sınavları yapılarak öğrencilerin sordukları konular üzerinden ders tekrarları yapıldı.Kampimizin asıl amacı öğrencilerimizi motive etmekti.Ozellikle bıkkınlık gösteren çalışmayı birakan yada yeteri kadar çalışmayan öğrenciler ile birebir görüşülerek tüm ogrencilerle kamp suresince ders ve sınav sonlarinda eğlenceli aktivetelerde bulunuldu.Kampin sonunda Ogrenci ve velilerimiz memnun kalarak olumlu geribildirim verdiler.Kampa katılan gönüllü öğretmenler ve öğrenciler bundan sonrada bu tür etkinliklerin devamını yapma ifadesinde bulunarak kampı sonlandirmislardir.Basta idaremiz olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Ock

 

Okulumuz 8.sınıf öğrencilerinin LGS sınavına yönelik olarak Verimli Ders Çalışmalarını kendileri ve bizim açımızdan değerlendirmek amacıyla okul rehberlik öğretmenimiz Ömer Görkem 8. Sınıf öğrencilerine verimli ders çalışma kontrol ölçeği uygulanmıştır.


Verimli Ders Çalışma Önerileri

 

Her öğrenci daha verimli ders çalışmak ister. Ancak bunu nasıl yapacağını bilemez. Bu yazımızda paylaştığımız verimli ders çalışma önerileri ile bu sorunu çözebilirsiniz. Nasıl mı? Size düşen sadece harekete geçmeye karar vermek.

 

Verimli Ders Çalışmak için Ne Yapmalıyım?

 

Birçok öğrencinin cevap aradığı bu soruya verilecek cevaplar oldukça önemli. Her öğrencinin verimli çalışmasını engelleyen farklı nedenler olabiliyor.

 

Derslere Düzenli Olarak Katılın

 

En etkili öğrenme yöntemlerinden birisi dersi derste dinlemektir. Dersi dinlerken aynı zamanda derse katılmak da önemlidir. Derse katılmak için anlatılan konu hakkında düşünmeniz gerekir. Bu da bütün dikkatinizi derse vermenizi sağlar.

 

Düzenli Ders Tekrarı Yapın

 

Eskilerin dediği gibi "Tekrar edilmeyen bilgi unutulur." Eğer derste öğrendiklerinizin kalıcı olmasını istiyorsanız düzenli tekrar yapın. Bunun için her gün 20-30 dakikanızı ayırmanız yeterli. Düzenli günlük tekrarlar bilgileri kalıcı hale getirecektir. Bu sayede öğrendiğiniz bilgileri hatırlamanız daha kolay olur.

 

Çalışmayı Son Ana Bırakmayın

 

Ders çalışmak için günün son saatlerini seçmeyin. Bütün günün yorgunluğu ile öğrenme verimliliğiniz düzebilir. Bu nedenle daha erken saatlerde çalışmak verimliliğinizi arttıracaktır. Aynı zamanda sınava son gün çalışmak da verimliliği düşürür. Yeterli ders tekrarı yapmadan son gün sınav çalışmak ders başarısını olumsuz etkiler.

 

Günlük Ders Çalışma Planı Yapın

 

Masaya oturduğunuzda ne yapacağınız belli olsun. Bu sayede "Önce hangi derse çalışsam?" gibi sorularla zaman kaybetmezsiniz. Pusulanız elinizde olur ve size sadece ilerlemek kalır. Bu yüzden günlük ders programı hazırlamaya zaman ayırın. Çalışmak için masaya oturduğunuzda ne yapacağınızı bilmek size iyi gelecek.

 

Ders Motivasyonunuzu Arttırın

 

Çoğu öğrenci için ders çalışmak sıkıcı. Bu yüzden çalışmaya motive olmak çoğunlukla zor olabiliyor. Motivasyonu bir arabanın yakıtına benzetelim. Araba yakıtı olmadan ilerleyemez. Öğrenci de motive olmadan ders çalışamaz. Derse motive olabilmek için neden çalışmanız gerektiğini hatırlayın. Hedefleriniz ve hayalleriniz üzerinde düşünmeye zaman ayırın

 

Çalışma Ortamınızı Düzenleyin

 

Çalışma ortamınızın uygun olması çok önemli. Peki çalışma ortamınızı nasıl daha iyi hale getirebilirsiniz?

 

Sadece Ders Materyalleri Olsun

 

Çalışma masanızda fotoğraflar, biblolar, parfümler gibi dersle alakalı olmayan şeyleri kaldırın. Bu düzenleme masaya oturduğunuzda derse odaklanmayı kolaylaştıracaktır.

 

 

 

Masanız Düzenli Olsun

 

Elinizin altında sadece çalışacağınız derse ait materyaller olsun. Örneğin fizik çalışırken masada Türkçe ya da matematik kitapları olmamalı. Bu çalıştığınız derse odaklanmanızı kolaylaştırır. Derse başlamadan önce masa düzeni için zaman ayırın.

 

Oturduğunuz Yer Bile Önemli

 

Masanızı yatağınızın yanına çekip yatağa oturarak ders çalışmayın. Yatağınız zihninizde uyku ile eşleşmiş durumda. Bu nedenle yatağa oturarak çalışmak uyku hormonlarının salgılanmasına neden olabilir. Bu da "ders çalışırken uykum geliyor" gibi mazeretlere neden olur. Derse daha iyi odaklanmak için yatağa oturarak ya da çok rahat bir koltuk ya da sandalye de çalışmayın.

 

Telefon Yeri Önemli

 

Ders çalışırken yanınızda telefon olmamalı. Yanınızda olursa anlık bildirimler dikkatinizi dağıtır. Telefon ya sessiz ve titreşimsiz bir şekilde odanızda bir dolaba kaldırılmalı. Ya da ders çalışırken odanızın dışında tutun. Bu sayede telefona gelen arama ya da bildirimler dikkatinizi dağıtamaz.

 

Not Tutmayı Alışkanlık Haline Getir

 

Etkili ders çalışma yöntemlerinden bir diğeri de çalışırken not tutmaktır. Çalıştığınız bölümden küçük notlar çıkartmanız öğrenmeyi hızlandırır. Not tutarak ders çalışmak, yazarken birden fazla duyuyu kullandığımız için etkilidir. Daha verimli öğrenmek istiyorsanız not tutmayı alışkanlık haline getirin.

 

Kendini Keşfet

 

Her insanın öğrenme yöntemi farklıdır. Eğer ders çalışma verimliliğini arttırmak istiyorsan kendini keşfet. Nasıl çalıştığında daha başarılı oluyorsun? Sınavda bilgileri hatırlamanı kolaylaştıran yöntemler neler? Ders çalışma verimliliği konusunda farkındalığını geliştirmelisin. Kendini tanımaya zaman ayırarak daha hızlı ve etkili öğrenme becerisi kazanabilirsin.

 

Peki Planlı Ders Çalışma Nasıl Olmalı?

 

Verimli ders çalışmak için günlük plan yapmanın öneminden bahsetmiştik. Peki planlamayı nasıl yapmalıyız? Gelin bu soruya maddeler halinde cevap verelim:

 

  • ·         Günlük tekrarlarınız ders çalışma planınızın en başına yazın.
  • ·         Sadece sevdiğiniz dersleri çalışmayın. Dersleri dengeli dağıtın.
  • ·         Mutlaka eski konuları tekrar edecek zamanlar ayırın.
  • ·         Sadece konu çalışmayın. Sorun çözmek de bir yerde konu tekrarıdır.
  • ·         Ders çalışma programı yaparken hobilerinize de zaman ayırın.
  • ·         Başarılı olduğunuz dersleri tekrar edin. Ağırlığı başarısız olduğunuz derslere verin

 

 

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nün Hedef LGS 2023 projesi kapsamında Ertuğrul Gazi İmam Hatip Ortaokulu olarak hem öğrencinin hem de velinin öğrenme sürecini en verimli ve rahat şekilde geçirmesine yardımcı olmak amacıyla Öğrenci Koçluğu programını başlatmış bulunmaktayız.  Eğitim-Öğretim sürecinde daha kaliteli ve daha verimli eğitim planlamak, süreci yönetmek ve iyi sonuçlarla neticelendirmek adına aktif olarak öğrencileri, ders öğretmenlerini ve sınıf rehber öğretmenlerini sürece dahil ettiğimiz "Öğrenci Koçluğu"  çalışmalarımızın planlarını yapıp sınıf rehber öğretmenlerimizle paylaştık.

Bilindiği gibi sınav stresi ve okul öğrencilerde kaygı bozukluğu ve performans düşüşüne yol açabilmekte, ömür boyu kalıcı özgüven sorunlarına sebep olabilmektedir.

Öğrenci Koçluğu, birebir yapılan görüşmeler aracılığıyla öğrencinin kendisini ve hedeflerini keşfetmesine yardımcı olup tüm bu sürecin öğrenci gözünde anlam kazanmasını sağlar. Bunun yanında ebeveyn ve öğrenci arasındaki ilişkiyi düzenleyip evdeki iletişimin, dolayısıyla öğrenci psikolojisinin daha sağlıklı olmasına yardımcı olur. Buradaki amaç öğrencinin sınavının iyi geçmesinden ziyade ömür boyu sahip olabileceği değerler edinip özgüven kazanması ve kendisini tanımasıdır.

                Öğrenci koçunun genel olarak amacı öğrenciyi belirlemiş olduğu hedefleri konusunda başarıya ulaştırmak için doğru yönde yönlendirmektir. Ayrıca sıkıntı ya da stres altında olan öğrencilere gerekli motivasyonu sağlamaktadır. Bu sıkıntılı süreçte öğrencinin yaşadığı stres, sıkıntı ve bunalım durumları ile baş edebilmesi için yardımcı olmaktadır. Öğrenci koçu, öğrencisini geleceğe dair hedeflerine ulaşabilmesi için destekleyerek bunun için gerekli olan psikolojik desteği sağlamaktadır. Öğrencisinin eğitim alanında gösterdiği tüm emek ve gayreti olumlu sonuçlara bağlamak için çalışmaktadır. Öğrenci koçluğu öğrencisinin ihtiyaç duyduğu her konuda ona destek sağlamaktadır.

 

Ara

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından pilot okul olarak seçilen okulumuzda yürütülecek olan "Din Öğretimi Genel Müdürlüğü HEDEF LGS 2023 Projesi" çalışmalarına başlanmıştır.

Proje ile İmam hatip ortaokullarında yürütülen akademik çalışmalar, liseye hazırlık faaliyetleri ve kariyer planlama süreçleri hakkında istişare ve değerlendirmeler yapılacak; saha ziyaretleri gerçekleştirilerek kurumsal rehberlik faaliyetleri yürütülecek; bilgi, tecrübe ve iyi örnek paylaşımında bulunulacak; okullarla birlikte gelişim planları hazırlanacak, uygulanması sağlanacak ve takibi yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin akademik başarılarını artırmak, liseye hazırlık süreçlerine katkı sunmak, bu süreci etkili ve verimli hale getirmek amaçlanmaktadır.

Bu kapsamda projenin etkin ve verimli bir biçimde planlanıp uygulanmasını sağlamak amacıyla okulumuzda oluşturulan komisyon görevine başlamış olup Lgs'ye hazırlık sürecinde okulumuzda yürütülecek çalışmaları şu şekilde planlamıştır:

Destekleme ve Yetiştirme Kursları

                Hedef LGS Projesi kapsamında Akademik Takip Komisyonu tarafından okulumuzda yürütülmekte olan destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili belirli aralıklarla değerlendirme yapılacak ve kursun işleyişi, düzeni ve disiplini için gerekli tedbirler alınacaktır.

         Deneme Sınavları

Akademik Takip Komisyonumuz tarafından eylem planında belirtilen takvime uygun olarak deneme sınavları yapılacaktır. Sınav sonuçları, Akademik Takip Komisyonu tarafından kısa süre içerisinde analiz edilerek öğrenci ve okul bazında değerlendirmeler yapılarak velilerimizle paylaşılacaktır.

Soru Çözüm Kampları

Akademik Takip Komisyonu tarafından 8. sınıflara yönelik okul tarafından belirlenen dönemlerde (hafta sonu, ara tatil vb.) çalışma kampı düzenlenecektir. 6. ve 7. sınıflara yönelik olarak yaz kampları planlanacaktır.

Motivasyon Çalışmaları

Akademik Takip Komisyonu tarafından öğrencilerimizin ilgi ve gereksinimlerine dönük, okulun ve çevrenin imkânları çerçevesinde gezi, piknik, sinema, iftar programı gibi motivasyon çalışmaları gerçekleştirilecektir. Bu ve diğer çalışmalarla ilgili okulumuzun internet sayfasında duyurular yapılacaktır.

Rehberlik ve Yönlendirme Desteği

LGS'yeHazırlık, tercih ve yerleştirme sürecinde okul rehberlik servisimiz ile birlikte Akademik Takip Komisyonumuz etkin rehberlik faaliyetleri sunacaktır.

Öğrenci Koçluğu

Öğrenci Koçluğu Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Hedef LGS Projesi çalışmaları kapsamında gerçekleştirilecek temel çalışmalardan biridir. Akademik Takip Komisyonumuzda görevli öğretmenler tarafından her öğrencinin LGS'ye hazırlık süreçleri ayrı ayrı takip edilerek gerekli tedbirler alınacak ve veli bilgilendirmesi yapılacaktır.